A jövőben Mazda motor hajthatja a Toyota autóit
A japán autókat ismerők számára nem újdonság a Mazda és a Toyota együttműködése, hiszen a Toyota fiatalokat célzó, Amerikában piacra dobott márkája, a Scion is rendelkezik egy vadonatúj kisautóval, melyet a Mazda gyárt le számára. Valószínűleg ez a közös munka tovább folytatódik, sőt, új szintre lép a két Japánban székelő autógyártó cég között: a Toyota igényt tart a Mazda korszerű, nagyon fejlett benzinmotoros technológiájára.
A Toyota az autómotorokért cserébe üzemanyagcellás- és hibridhajtást ígért a Mazdának. Ez az üzlet minden bizonnyal a kisebb japán márkának is bőven megérné. A Toyota fejlesztőmérnökei már egy ideje hangoztatják, hogy a turbómotorok helyett a nagyobb, Atkinson-ciklus szerint működő szívómotorokat szeretnék használni a jövő japán autócsodáiban. Mivel ezeket a motorokat a legjobb minőségben a Mazda fejleszti és gyártja, kézenfekvő volt, hogy az amúgy is „szövetséges” márka segítségét kérjék az ügyben.
A Mazda saját motorja, mely a Skyactive fantázianévre hallgat, igen erős, ráadásul a hétköznapi használat során valóban takarékosabb az ugyanolyan teljesítménnyel rendelkező, kis turbómotorok többségénél. A Toyotának fontos az üzlet létrejötte, hiszen még mindig a benzines és a dízel modellekből áll az autók eladásainak 95%-a.
A létrejövő megállapodás a Mazdának is igencsak kedvezne, mivel a szűkösebb büdzsé miatt nem engedheti meg magának az olyan technológiák fejlesztését, melyeket most a csere során megkaphatna a „nagy testvértől”. A tárgyalások még zajlanak, de mind a két fél törekszik a mielőbbi megállapodásra, mert akkor még az idén be tudnák jelenti az új típusú együttműködést.