A jövő autói, avagy az „okosautók”
A legtöbb szakember szerint is még öt évet várni kell arra, hogy teljesen automatizált, pilóta nélküli autókkal találkozhassunk a mindennapokban. Azonban a gyártók már gőzerővel dolgoznak a jövő gépjárműveinek kidolgozásán. Erre láthattunk példát a Las Vegasban megrendezett CES-en (Consumer Electronic Show), ahol az európai fejlesztők is bemutatták kidolgozás alatt álló modelljeiket az úgynevezett „okosautók” terén.
Az Audi nagyot robbantott A7 Sportback típusú, egyszerűen csak Jacknek keresztelt okosautójával. A show keretében 880 kilométert tett meg a Szilícium-völgy és Las Vegas között, mindezt emberi személyzet nélkül. Az autó robotpilótája képes volt arra, hogy száz mérföldes óránkénti sebességgel is hajszálpontosan manőverezzen, mindemellett a belváros forgatagában is tökéletesen vizsgázott, és egyszer sem szegte meg a közlekedési szabályokat.
A Mercedes is elhozta legújabb fejlesztését, az F015 nevű modellt. Ez az elektromos autó is tesztelve lett a forgalomban, miközben még az első széksorban ülők is a menetiránynak háttal ültek. Az autót egy 136 lóerős villanymotor hajtja, és egy újfajta technológiának, a hidrogéncellás energiatárolásnak köszönhetően több mint ezer kilométer megtételére képes, mielőtt újra kéne töltenünk a járművet. A gyorsulására sem lehet panasz: 6,7 másodperc alatt éri el az óránkénti száz kilométeres sebességet.
A jövő autói már szoros kapcsolatban lesznek az egyéb hordozható okoseszközökkel, mint például a telefonokkal, vagy az órákkal. Egyes gyártók, mint a BMW, a Volkswagen vagy a Hyundai is okosórával oldotta meg a jövő autóinak távvezérlését. A tulajdonosnak elég az órájába bemondania a parancsot, és máris pörög a motor, vagy világít a reflektor. A Volvónál már ennél is tovább mentek: saját fejlesztésű, kerékpárosoknak készült bukósisakjaik alkalmasak arra, hogy kommunikáljanak a közelükben lévő okosautókkal.