Reklámok a 2013-as futball mezek elején
A tavasztól őszig terjedő időszak egyértelműen a szabadtéri sportoknak kedvez. Ezekben a hónapokban mind többen mozgunk a szabad ég alatt, és legyen szó aktív pihenésről, vagy kedvenceinknek való szurkolásról, a jó idő mindkét esetben a szabadba csalogatja az embert. A futball rajongói időről-időre nyomon követik a legjobb meccseket, s ha nincs is minden alkalommal lehetőségük személyesen ott lenni a mérkőzésen, televízión és interneten keresztül is tájékozottak lehetnek a témában. Laikusok és hozzáértők számára is világos , hogy a futball világa nehezen működne támogatók nélkül. Az idei Real Madrid mez szponzora például a Bwin.
A mezeket figyelve azonban egyéb támogatókat reklámozó feliratokra, logókra is figyelmesek lehetünk. Az előzőekben említett Real Madrid esetében az Adidas, a Coca-Cola, és az Audi is megtalálhatóak az idei mezen.
Az FC Barcelona meccsein idén a Qatar Foundation vállalta magára ezt a szerepet, de nem maradhatnak el a sorból a Nike, az Audi, valamint a Turkish Airlines sem.
A sokak kedvencének számító Manchester United nagyszerű játéka az AON, továbbá részben a Nike, a DHL, az Epson, a Chevrolet, valamint a Turkish Airlines közreműködésének is köszönheti a hátteret. Az Arsenal mezeit megfigyelve leginkább a Fly Emirates felirat a feltűnő, de szintén a támogatók sorát gazdagítja a Carlsberg, az EA Sports, valamint a Nike is.
Az AS Roma fő szponzora a Wind, de a Kappa, a Pepsi és az Algida is szerephez jut a csapat támogatásával kapcsolatban. Hasonlóképpen sok egyéb futball csapathoz, az Internazionale esetében is a szponzorok között van a Nike, de ez esetben a fő szerep a Pirellinek jut idén. Mellette a Volvo is elhelyezésre került a sokak által ereklyeként becsült mezeken. A Juventus a Jeep támogatását élvezheti, de természetesen a Nike sem maradhat el a csapat szponzorálásából. Az AC Milan játékosai mezükön a Fly Emirates, és mellette az Adidas logókat viselik.
Egyetlen focimeccs sem nélkülözheti a reklám célzattal készült mezeket és óriási reklámtáblákat, de a sportok világa iránt érdeklődők mind jól tudják, hogy mekkora üzlet és főleg marketing lehetőség rejlik ebben a támogatók számára. Elképzelhetetlenek a mérkőzések anélkül, hogy ne látnánk folyamatosan a szponzorok logóit, és bevallhatjuk, a mezek ezek nélkül talán unalmasabbak, és egyhangúbbak lennének.
Azok, akik fanatikusan odavannak a focimezekért, jól tudják, melyik csapat mely cégnek köszönheti az anyagi háttér biztosítását, s legyen szó akár a nadrágokról, akár a hosszú-, illetve rövidujjú pólókról, a szponzorok mindenhol felületet és reklámlehetőséget kapnak.
A mérkőzések iránt tapasztalt hatalmas érdeklődés, a világszerte nyomon követett meccsek talán még több emberhez képesek eljuttatni a marketing üzenetét, mint amikor főműsoridőben, egy-egy reklámblokk alatt vásárol időt az aktuális cég.
Napjaink reklám-, és marketingközpontú világában jól tudjuk, hogy egy-egy márka, termék értékesítése nagymértékben függ attól, milyen eszközöket vet be az adott vállalat, cég a siker érdekében. Bár tény, hogy az említett márkák nem igazán szorulnak bemutatásra senki számára, de reklámból valóban sosem elég, s kedvenceink játékának szponzorálása mindenképpen növeli a támogatók nívóját, és a piacon való megjelenés koncentráltságát.
A nyár gyakorlatilag mindenféle átmenet nélkül köszöntött ránk, használja hát ki Ön is a jó idő adta lehetőségeket, sportoljon, vagy egy jó társaság kíséretében kövesse nyomon kedvenc csapatának sikereit!